Plus nummer 2

26 mars 2022. 

Svärfars födelsedag. Dagen då jag gjorde ett positivt graviditetstest!
Min mens är 6 dagar sen och jag hade redan planerat ringa i början på veckan för att be om provera för att starta följande cykel. Något fick mig ändå idag att göra ett test, och min förvåning när där var 2 starka streck! Tänkte ännu sekunden före jag kollade på testet, "tänk om de råkar vara 2 streck, men de kommer de ändå inte att vara".

Blev skakig som fan och tog testet med mig till vardagsrummet där Daniel satt i soffan och väntade på att Olivia skulle vakna så att vi kunde börja åka iväg. Började gråta och han tänkte nog att vafan har hon för problem. Måsta fråga honom ifall han också ser 2 starka linjer, att jag inte inbillade mig. Nog fanns dom där och vi kramade om varandra. Sen kom paniken, hur fan ska vi klara av 2 små barn. Fick sätta mig i soffan för att ta några djupa andetag och lugna ner mig. Reaktionen var igen lika som vid förra positiva testet. 

Ganska så positivt var det ju nog, ingen tvekan om saken.


Några dagar tidigare, jag hade precis skickat iväg ett meddelande i Maisa för att fråga hur vi skulle gå till väga med följande IVF. Fullt ovetande om att jag var gravid.


Inga kommentarer