23.12.2020

 Året närmar sig sitt slut och måste nog säga att 2020 har gått väldigt snabbt. Det var precis mars och vi fick veta hur våran IVF skulle gå till. Nu är vi i december och jag har precis idag gjort våran andra embryoåterföring, denna gång en 5 dagars blastocyst (FET= frozen embryo transfer) som blev odlad i oktober efter äggplocket. Funkar inte detta så blir det IVF nr 2 som gäller. 

Sjukt att tänka vad man kan åstadkomma inom sjukvård! Det får mig också att vilja lära mig mer om allting, och mina drömmar om att bli barnmorska blir bara starkare, för allting är så himla häftigt!
Idag förde jag en julklapp med till Tilkkas personal och de blev jätteglada. Finns liksom ingenting man kan ge tillbaka som är tillräckligt betydelsefullt och jag vågar nästan gissa att de har väldigt tacksamma patienter. 

Här hade vi varit på morgonmål till Coffee House efter mitt sista ultraljud före återföringen.


Daniel köpte julklapp åt mig, blev helt frälst av domhär muggarna så måste nog snart köpa flera före dom försvinner från butiken.





Inga kommentarer