IVF 1

 Senast skrev jag i september, men berättade inte mer om när vår IVF skulle börja. Iallafall, 19 september började våran IVF. Den morgonen kl.6 steg jag upp och tog de 2 första sprayen! 

Synarela gjorde alltså att jag nedreglerades och hamnade i ett medicinskt klimakterie. 


Synarela använde jag alltså 2 spray morgon och kväll ända till 05.10, då jag började med sprutor till. Då halverades dosen till 1spray morgon och kväll. 

Från 05.10 så tog jag alltså varje kväll en spruta Menopur (som jag själv blandade) 300E. Första kvällen var skitnervös och att ta sprutan tog säkert 10 min före jag hade psykat mig själv tillräckligt. Följande dagar gick snabbt och ända jag märkte var att nålen var jätte trubbig så den var svår att få igenom skinnet. 


09.10 hade jag blodprov på morgonen som bara kunde tas i Helsingfors för att kolla att mina östradiol värden inte steg för snabbt, men jag fick inget samtal från kliniken så allting var bra. 14.10 var det dags att kolla läget och bestämma när äggplocket skulle ske. Jag hade 16 äggblåsor de kunde se på ultra, vilket var jättebra, fick beröm att jag odlat äggen bra 😂

1 kommentar