IVF-start snart!

 Gjorde ett försök att blogga här tidigare, men tänkte att jag postar ingenting före våran IVF-planeringsmöte som vi hade 15 september. 

Mötet gick jättebra och vi kommer riktigt snart att få börja, vilket känns väldigt spännande!
Vi har ju varit i kö i ett halvår redan, eller kanske vi ska säga 5 månader, för det stämmer mera. 
På mötet gick vi igenom bl.a. hur våran IVF kommer gå till. Vi fick i april höra att vi kommer göra korta protokollet, men det blev nu ändrat till långt protokoll. Vilket i sig inte är längre, men man har mera spelrum där och har förstått att kanske resultatet blir bättre. 

Målet är ju att få så många mogna ägg som möjligt, en bra mängd är ca 10-15 ägg, men i mitt fall kommer vi hamna nöja oss med färre. Mig stör det inte destomer, jag hoppas bara att det finns mogna ägg, som utvecklar sig bra, och som kommer förhoppningsvis ge oss en graviditet och ett frisk barn. 

Så vårdplanen ser ut som så att jag kommer börja med ett nässpray, Synarela, och 2 veckor efter att jag börjat med den kommer även FSH-sprutor, som i mitt fall är Menopur. Kommer hamna sticka sprutorna i +-12 dagar, ganska höga doser och sedan är det äggplock. 

Efter vårat besök for vi ännu via apoteket och sökte ut nässpray, eftersom det inte fanns i lager i vårat närapotek. Via verkkokauppa, sedan Fazers café, via närapoteket och beställa mediciner för 440€, och där är inte ens alla mediciner ännu.. Får hoppas att det funkar!














Inga kommentarer