IVF

På tisdagen hade vi äntligen vårat möte i Tilkan Viuhka om vi fick gjort en preliminär vårdplan.

Eftersom det nu är corona så vet man inte när behandlingarna börjar för alla (men såg nyss att de kan småningom börja igen!) men de är en kötid på 6månader så vi börjar först på hösten.

Vi fick iallafall reda på att vi kommer få göra en IVF, med kort stimulering(heter det månne så på svenska?). Vilket innebär ca. 3 olika sprutor för mig i ungefär 2 veckor. Sedan äggplock på det och hoppas på att mina ägg är tillräckligt bra. På ett vis känns det skit intressant att få vara med om detta, få se vad man kan göra inom medicin. Vi har ett sista planeringsbesök inbokat i september för att skriva under alla papper för att sedan få börja!

Haaveista totta: Suunnittelukäynti ja pitkä kaava

På något vis känns allting mycket lättare nu när vi vet vad som komma skall och läkaren var av den åsikten att jag inte ska fortsätta med mina Letrozol utan ta en paus över sommaren. Jag behöver tydligen lite mer hjälp😂

För oss blir det ingen 2020 bebis, men egentligen stör de inte mig 🤗

Inga kommentarer