Myskissen och besök till kråkö

Veckoslutet gick snabbt igen, så som alltid. Man hinner knappt med.

Idag var det meningen att jag skulle ta det lugnt, men jag har plockat 2kg plommon och kokat sylt av dem (har blivit en sån tant!), fixat mat klart och fick vi inbjudan till Kråkö, så vi var där några timmar på kvällen. Riktigt mysig söndag ändå.

Min myskisse, är så grymt orolig för att den skulle vara sjuk, vet inte varför jag känner så... Hoppas det är en falsk känsla. Har haft denna katt i mitt liv sedan den kom till detta hus. Vi bor alltså i min mommos och mofas föredetta hus, som min mamma nu äger och vi bor på hyra. Katten har bott här i 14 år, förutom de typ 2-3 månaderna den bodde hos mina föräldrar när ingen visste hur det skulle gå med detta hus. Tur var det att vi flyttade hit och skrutten fick komma hem tillbaka. Kommer alltid minnas dens reaktion när den fick komma hem igen, det var så fint. Tur kände den sig hemma med detsamma, trots att vi renoverat om allting här.

Nu sover vi typ varje natt i samma säng, iallafall en del av natten. När vi var mindre så var den aldrig riktigt min vän, men nu är det vi mot världen haha. Ja nog om det, älskar detta djur som om den var mitt barn. Detta blev dessutom världens sidospår..


Inga kommentarer