Ansiktsprodukter och POD

Jag har flera gånger beställt produkter från Beautybay, och är riktigt nöjd med deras leveranstider. Nu senaste så beställde jag lite produkter igen från The Ordinary.

Har från tidigare en foundation, men som jag tycker är för tjock och lite väl täckande, så nu tog jag serum foundation, men den är fortfarande kanske lite för täckande då jag gillar färgade dagkrämer. Har tidigare använt mig av BareMinerals complexion rescue då den är lätt och täcker väldigt lite, den jämnar mest ut hudtonen. Dryg är den också då min förra tub räckte ett helt år. (Beställde en ny tub nu när jag skriver detta inlägg, hittade den på -50% så man måste ju slå till då!)
En primer kom också med i paketet, har inte hunnit prova den destomer, så vi får se ifall den uppnår mina förväntningar.


Eftersom jag har POD-utslag i ansiktet så måste jag vara ganska försiktig med allt vad jag provar. Det har stört mig sedan i februari från och till och jag har aldrig tidigare haft problem med min hud, så som jag nu har. Iallafall, stressar jag mera så kommer utslagen direkt. Samma så verkar det också ha med hormoner att göra..
Jag provar nu La Roche-Posays produkter att tvätta ansiktet med så vi får se, ifall det skulle vara lite mildare.

Det känns faktiskt lite smått jobbigt att ha problem med huden och har tidigare aldrig haft problem att gå utan smink, men nu känns det som att jag vill täcka allting. Då blir förstås problemen också värre.



*Tidsinställt inlägg

Inga kommentarer