Lördagssnackis

Här har det varit lite tyst, veckorna går grymt snabbt och det känns att man inte hinner med någonting alls. Eller hela sommaren har runnit genom fingrarna. Vi har knappt hunnit göra någonting, och Daniels semester tar slut om en vecka. Mycket planer hade vi, men ingen har vi hunnit förverkliga.



Jag har hunnit gå på kaffe på Café Fanny med mamma. Åt supergod Sacherkaka, men fick ge mig, då den var för söt till sist. Har tidigare varit en sucker för söta saker, men nu kan jag ta lite och konstatera att de var "bortslösade kalorier". Ibland är jag ändå och trotsar och hetsar i mig något sött som sedan får mig att känna ångest över vad jag ätit. Dåligt beteende, jag vet.

Idag har vi tagit det lugnt, så som vi gör typ varje veckoslut nu för tiden. Igår var vi en sväng till Borgå, och jag åkte och träffade lite vänner utanför Kliffa, men det var allt. Hade fest feeling men eftersom jag är arbetslös, och pengar inte växer på träd så fick jag snällt ta det lugnt. Idag hade vi Daniels morföräldrar på besök och efter det var det meningen att vi skulle hitta på något. Men klockan är 00:40 och inget har vi gjort.
Unnade mig ett par morötter och hemodlade tomater som vi fick idag, till lördagsgodis. Så gott!

Inga kommentarer